Padah !!! Tindakan Menghina Islam Akhirnya Terima Balasan.


Seorang blogger terkenal warga Bangladesh-Amerika Syarikat (AS) ditetak sehinggah mati di tepi jalan oleh kumpulan militan selepas dia lantang mengutuk islam.

Dr Avijit dari Atlanta, Georgia maut diserang oleh sekumpulan lelaki menggunakan parang pada Jumaat lalu pada waktu malam di Dhaka.

Seketika ini kumpulan militan dikenali sebagai Ansar Bangla 7 mengaku bertanggungjawab terhadap serangan itu sambil menyifatkan ia sebagai pembalasan kerana jenayan menentang Islam.

Kumpulan berkenaan juga memberitahu, serangan itu juga dilakukan kerana mangsa merupakan warga AS - negara yang bertanggungjawab menyerang Syria.

Polis Bangladish memberitahu, pihaknya percaya dua suspek yang mempunyai kaitan dengan Universiti Dhaka terlibat dalam kejadian itu.

Hal ini kerana, kejadian berlaku di hadapan universiti itu selain mangsa ugutan bunuh daripada mahsiswa pusat pengajian tinggi berkenaan beberapa tahun sebelum ini.

Dalam ugutan berkenaan, mahasiswa terbabit dilaporkan berkata Dr Avijit akan dibunuh sebalik sahaja pulang ke negara itu.

Jelasnya, terdapat tiga kesan tekanan kuat di kepala mangsa serta luka pada isterinya. Rafida Ahmed yang turut cedera. Kejadian itu dilaporkan berlaku di kawasan yang dikawal ketat oleh pihak polis.

No comments

PenghulubetongNew's. Powered by Blogger.