Isteri Malang Dapat Suami Pemalas Jadi Viral.


Kuala Lumpur: "aku akan pastikan kau digantung tak bertali...biar kau tua sampai 50 tahun pun aku sanggup asalkan aku tak dapat kebebasan."

Itulah satu ugutan seorang suami terhadp isterinya selepas sahaja isterinya menuntut cerai sedangkan dia tidak bersedia melepaskan wanita itu.

Selain itu, tuntutan wanita berkenaan untuk bercerai dengan suami buakn saja tidak didedahkan lelaki itu, malah dianggap membuang masa dan wang untuk turun naik mahkamah menyelasaikan tuntutan perceraian yang memakan masa lebih tiga tahun.

Wanita yang mahu dikenali Diana, 29, berkata, tindakan untuk berpisah dengan suaminya terdorong selepas lima tahun bersabar dengan lelaki itu yang tidak mempuanyai pekerjaan dan semua urusan rumah tangga tergalas di bahunya.

"Siapa yang mampu bertahan dengan lelaki seumpama begitu. Sepatutnya suami la yang keluar rumah untuk mencari reziki dan menyarah keluarga dan bukannya sebaliknya. Sepanjang lima tahun usia perkahwinan, dia hanya duduk di rumah menonton TV dan melayari internet.

Inilah satu contoh yang boleh dijadikan sebagai pengajaran kepada seseorang yang tidak bertanggungjawab dalam hal rumah tangga. Gunakan tanggungjawab anda dengan sebaik-baiiknya demi kekuatan dalam mengeratkan hubungan dan perkhawinan anda.

Jangan sampai satu kejadian yang tidak diingini berlaku baru menyesal.. menyesal kemudian tiada maknanya bro.

No comments

PenghulubetongNew's. Powered by Blogger.